loader image
Trending News
HomeWorldUS government SEIZES website of Iran’s Press TV, two other media outlets

US government SEIZES website of Iran’s Press TV, two other media outlets

US government SEIZES website of Iran’s Press TV, two other media outlets

US authorities have seized the web domains of Iran’s international media outlets Press TV and Al-Alam, along with the Yemeni TV channel Al Masirah, run by the Houthi faction.

Visitors to the three domains were greeted on Tuesday with a notice that they were seized under US laws that allow civil and criminal forfeiture of property involved in “trafficking in nuclear, chemical, biological, or radiological weapons technology or material, or the manufacture, importation, sale, or distribution of a controlled substance.”

The seizure notice by the US Department of Justice also invokes a law governing presidential authority in dealing with “unusual and extraordinary threat; declaration of national emergency,” which includes the Iran Nonproliferation Amendments Act of 2005 and the ironically named Iran Freedom Support Act of 2006.

Going to @PressTV‘s website gives this message now. The US codes cited are civil & criminal forfeiture and powers given to the US president during a national emergency. pic.twitter.com/XY0WJd1SN6

— Morgan Artyukhina (@LavenderNRed) June 22, 2021

#BREAKING: in addition to #Iran IRIB’s Al-Alam, the U.S. government has seized Al-Masirah’s news website, which is associated with the #Houthis in #Yemen. pic.twitter.com/9YDGA2u05p

— Iran International English (@IranIntl_En) June 22, 2021

Launched in July 2007, Press TV is the international English-language service of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB), Tehran’s state media agency. Al-Alam goes back to 2003 and is broadcast in Arabic, Farsi and English to audiences in the Middle East and the Mediterranean.

The FBI & the obscure Bureau of Industry & Security, an agency birthed in 2001 with the task advancing “national security, foreign policy, & economic objectives” – have shut down Press TV. I was on @PressTV last week to talk about the US stealing $100m of Iranian oil. Ironic pic.twitter.com/fdqJQFml7Z

— Alex Rubinstein (@RealAlexRubi) June 22, 2021

Al-Masirah is not owned by Iran, but by Ansarullah – the movement of the Houthis in Yemen, a faction the US has accused of being “proxies” of Iran on account of them being Shia Muslims and resisting the invasion of Yemen by Saudi Arabia since 2015. The TV channel is headquartered in Beirut, Lebanon.

Well that’s a metric butt-ton of images & videos of events in Yemen gone from the internet. https://t.co/0QlLKKSZAu

— Nick Waters (@N_Waters89) June 22, 2021

Washington’s move comes just a day after the newly elected Iranian President Ebrahim Raisi urged the US to lift all sanctions on Tehran and rejoin the 2015 nuclear deal, negotiated by the Obama administration but unilaterally repudiated by President Donald Trump in 2018.

Raisi called on the US to “live up to your commitments” in the deal, known as the Joint Comprehensive Plan of Action (JCPOA). He also said the Iranian ballistic missile program was “not up for negotiation.”

Also on rt.com

Iran's President-elect Ebrahim Raisi speaks during a news conference in Tehran, Iran June 21, 2021 © Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS
Foreign policy won’t be limited by nuclear deal, says Iran’s president-elect, ballistic missile program is non-negotiable

DETAILS TO FOLLOW

,

Share: